انتشار مقاله روش جدید درمان تومورهای هیستیوسیتیک اربیت (حدقه) توسط پروفسور بهمنی کشکولی

  • انتشار مقاله روش جدید درمان تومورهای هیستیوسیتیک اربیت (حدقه) توسط پروفسور بهمنی کشکولی

    پروفسور محسن بهمنی کشکولی استاد واحد جراحیهای پلاستیک و ترمیمی چشم از دپارتمان چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران بتازگی روش نوینی برای درمان تومورهای هیستیوسیتیک حدقه (اربیت)  ارائه دادند که در ژورنال معتبر پلاستیک و ترمیمی چشم آمریکا  (Journal of Ophthalmic Plastic and Reconstructive Surgery ) پس از طی مراحل داوری به چاپ رسید.

    پروژه تحقیقاتی ایشان در مورد این درمان جدید از سال 2007 آغاز شد و نتایج نهایی پس از پیگیری 5 سال از درمان بتازگی در آمریکا بچاپ رسید. نتایج این روش درمانی در کنگره های چشم پزشکی و پلاستیک و ترمیمی چشم در ایران و اروپا توسط ایشان ارائه شده بود.  

    در این روش، پس از تایید تشخیص هیستولوژی تومور، چند تزریق متوالی انترفرون الفا-2بی در داخل حدقه انجام میشود که گاهی با یک سری و گاهی نیز با بیشتر از یکسری تزریقات داخل حدقه ای درمان قطعی حاصل میشود.

    ایشان استاد تمام و مسئول واحد جراحی پلاستیک و ترمیمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو هیئت بورد و دبیر علمی انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم خاور میانه وآفریقا  هستند که تاکنون چندین روش نوین در زمینه های جراحی افتادگی پلک ، درمان صدمه به عصب بینایی؛ تزریق بوتاکس در صورت ؛ کیفیت زندگی در بیماران تیرویید-چشمی و جراحی مجرای اشکی به دنیا معرفی نموده اند که در ژورنالهای معتبر بین المللی به چاپ رسیده اند.

    آدرس دسترسی به این مقاله در سایت پاب مد:

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=kashkouli+mb

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25226096

    لازم بذکر است که ایشان برای اولین بار در ایران دوره مستقل فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم را در سال 1387 در بیمارستان رسول اکم(ص) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران راه اندازی نمودند. راههای مختلف درمان جراحی و غیر جراحی تومورهای حدقه (اربیت) در 7 سال گذشته به دستیاران فوق تخصصی این رشته تدریس شده است.